HOGYAN ÉPÍTETTÜK FEL A NULLÁRÓL EGY PIACVEZETŐ ABLAKPROFIL GYÁRTÓ ONLINE JELENLÉTÉT?
A kihívás
Egy vezető németországi ablakprofilgyártó vállalatnak egészen 2019-ig nem volt online jelenléte Magyarországon. Így nem tudta támogatni a forgalmazóit semmilyen online marketing és márkaépítési tevékenységgel. Csúcskategóriás termékeket kínálnak, a nyílászáró piacon viszont már voltak egyéb prémium termékek bevált márkával és sok marketingtevékenységgel.
A megoldás
Első lépésként egy többoldalas, reszponzív, felhasználó- és SEO-barát weboldalt fejlesztettünk nekik, amely megjeleníti az összes forgalmazójukat és partnerüket, valamint a magyarországi címmel rendelkező üzleteiket egy térképen. A weboldal élesítése után elkezdtünk online forgalmat generálni display hirdetések, keresőmarketing (Google Ads és keresőoptimalizálás) valamint közösségi média kampányok segítségével. A fő hangsúlyt a B2C blog tartalmakra helyeztük, amelyet a gyártók többsége csak ritkán alkalmaz.
Felkerestük azokat az ablakszerelőket is, akik a vállalat B2B partnerei. Megkértük őket, hogy vegyenek részt egy közösségi média nyereményjátékban, ahol képeket tölthettek fel a beépített nyílászárókról, és a legmagasabb értékelést kapott fotókért díjakat nyerhettek.
Részletes kulcsszókutatást és tartalomtervet készítettünk nekik SEO célokra, a célközönségüket pedig a Facebook célzási beállításaihoz mérten szegmentáltuk.
Elért eredmények
1. Az online marketing stratégiánk több mint 30 000 egyedi látogatót generált a weboldalukra az első 3 hónapban. A látogatók száma egy év alatt összesen 145 000-re nőtt: ennek a 70%-a fizetett hirdetéseknek volt köszönhető. Az organikus keresésekből (SEO) származó látogatók száma havonta 20%-kal nőtt.
2. A konverziós arány (a gyártó kapcsolat oldalának vagy a viszonteladók kapcsolati oldalának a megtekintése) 4,5% fölé ment.
3. A Google TOP 10 keresési eredményei között sikerült rangsorolni a gyártó weboldalát az olyan kompetitív kulcsszavak kapcsán, mint például a „műanyag ablak” vagy az „ablakcsere”.
4. A B2B Facebook nyereményjátéknak hatalmas sikere lett, emellett pedig remek képanyaghoz jutott az ablakprofil gyártó, amit későbbi marketing anyagoknál is felhasználtunk.