A konverzió alatt értünk mindent, amely a potenciális vásárló elvárt cselekvését méri. Azaz, a konverzió lehetőségek, a teljesség igénye nélkül:
- Megtörtént a vásárlás?
- Feliratkozott a hírlevelünkre?
- Megadta a kért adatokat?
- Befejezte a vásárlást vagy kilépett?
- Ajánlatot kért vagy más módon kapcsolatba lépett?
Rengeteg módja lehet a konverzió elérésének, a lényeg az, hogy elértük-e az adott célt. A konverziós hatékonyság mérésére szolgál a konverziókövetés és a különböző statisztikai szoftveres mérés. Az úgynevezett konverziós arány azt mutatja meg, hogy adott látogató számból hány látogatónak sikerült konvertálódnia, azaz a végső célt elérnie. Az alábbi képlettel számolhatjuk ki a konvertálódás arányt:
Ennek a növelésében szeretnénk segítséget nyújtani, mind a weboldal tulajdonosok mind pedig a webáruházak számára, ennek a folyamatnak a neve a konverzió optimalizálás. A konverziót például a következőknél tudjuk mérni:
- cél URL
- kosárérték (egy vásárlóra jutó költés)
- webhelyen eltöltött idő
- oldal/látogatás
- esemény
A fontosabb beállítások után azonnal látni fogjuk, hogy mennyire voltunk sikeresek. A teljes konverziós folyamatot áttekintve látni fogjuk, hogy melyek az erősségek és melyek a gyengeségek. Az utóbbiak növelése és javítása a legfontosabb feladat.
Amennyiben úgy érzed, hogy segítségre szorulsz, úgy vedd fel velünk bátran a kapcsolatot, hiszen mi a teljes konverzió optimalizálást elvégezzük. Nézzük, mindez hogyan történik:
- A munkát az adatok elemzésével kezdjük (Analytics illetve szükség esetén videós látogatókövető rendszer). Megnézzük, a felállított célokat, elemezzük a célkonverziós csatornák egyes eredményeit, azaz teljesítményét, feltárjuk a problémákat.
- Következő lépésben különféle megoldásokat kínálunk a problémák megszüntetésére, mindezt úgy, hogy teszteléseket hajtunk végre. A tesztelések során folyamatosan fogjuk figyelni, hogy az új beállítások hogyan teljesítenek, azaz hogyan változik a konverziós arány.
Nézzük meg, hogy miben tudunk a segítségedre lenni, hiszen a konverzió optimalizálás nagyon hatékonyan mérhető:
- Egyértelművé tesszük a konverziós célokat, azaz a kosár gombot vagy a fizetés gombot a megfelelő helyre tesszük
- Konverziós cél köré építjük fel oldaladat
- Kicseréljük az oldalad navigációját, azaz elérjük, hogy az ügyfeleknek ne kelljen órákig gondolkodniuk és keresgélniük, hogy vásárolni tudjanak. Ez tulajdonképpen az egyik sarkalatos pontja a konverzió növelésének. Sokan pontosan itt követik el a legtöbb hibát. Senki sem fog vásárolni tőled, ha túl bonyolult terméklistákat, hosszú termékleírásokat, bonyolult felépítést használsz stb…
- Ha nincs megoldva, akkor kialakítjuk a tranzakciók biztonságosságának feltüntetését, mert ez nagyon fontos szempont egy webáruház esetében
- Lehetővé tesszük az ügyfelek számára, hogy vásárlói véleményeket tegyenek közzé, mert ez a Te termékedet és szolgáltatásodat is reklámozza
- Helyre tesszük a „call to action” gombot, amely szintén fontos. A méret, a szín és még a pozíciója is hihetetlen befolyással bír. A lényeg hogy megragadja a látogató figyelmét, szinte bevonzza őt és természetesen az adott cselekvésre buzdítsa
- Létrehozzuk számodra a megfelelő céloldalt, azaz landing paget, hogy még több látogatót szerezz, ezáltal könnyebb lesz a tesztelés és az optimalizálás is, a szegmentáció miatt hatékonyabb lesz a mérhetőség
- A/B és többváltozatos tesztelést is végzünk, mindig azt, amire éppen szükség van
Ha kérdésed van, vagy felkeltettük érdeklődésedet, akkor keress meg minket bátran, hiszen egy személyes megbeszélés során derülhet fény az összes részletre és igényre. Mi is sokkal jobban tudunk neked segíteni, ha felkészülten érkezel a megbeszélésre. A lényeg, hogy legyél tisztában azzal mi a legfontosabb célod a weboldaladdal, vagy webáruházaddal kapcsolatban. A többiről már mi gondoskodunk.