Tartalommarketing ügynökség: szolgáltatás és stratégia | Dog & Pony

Tartalommarketing ügynökség: szolgáltatás és stratégia

A tartalommarketing alapja a jól kidolgozott stratégia. Ahány vásárlói csoport, annyiféle motiváció, terv és eszköz létezik, hogy a fogyasztó a vágyott információt, terméket, vagy épp szolgáltatást elérje, birtokolja. Egy átgondoltan cégre és termékre szabott, megalapozott tartalomstratégiával, a publikációs csatornáid átalakításával beléphetsz a folyamatba, hogy a lehető legtöbb lead mellett még több vásárlót vonzz be.

A differenciált, kész tartalommarketing stratégia már fél siker

Egyedi tartalommarketing-stratégia készítésénél gyakorta elkövetik azt a hibát, hogy nem vizsgálják meg a már meglévő esetlegesen alvó, (régi, elavult,) tartalmakat.

A stratégiai tervezés olyan tapasztalatot és szaktudást igényel, amivel Neked nem kell rendelkezned – ezért vagyunk mi! Hatékony tartalommarketinget szeretnél? Lépj velünk kapcsolatba!

Amikor azonban tartalomfejlesztésről beszélünk, a tartalom frissítése, gondozása, valamint a régi és új publikációs csatornák feltárása kihagyhatatlan 0. lépcsőfokként kell, hogy szerepeljen stratégiánkban. Nem csak azért, mert esetlegesen lehetséges a szövegek újrahasznosítása a szükséges finomhangolások vagy épp újrakalibrálások elvégzése után, de azért is elengedhetetlen a lappangó tartalmak felkutatása, mert egy „csontváz a szekrényben”, bizony okozhat a jövőben kellemetlen meglepetéseket.

A tartalomstratégia több részterületet is takar.

A content (tartalom) stratégia négy lovasa: a tartalomgondozás, a tartalomfejlesztés, a tartalommenedzsment és a tartalommarketing (tartalomkészítés)

A tartalommarketing stratégia tulajdonképpen egy részleteiben is átgondolt és strukturált terv arra nézve, hogy hogyan készítsük, „tálaljuk” és kezeljük a tartalmat. Talán ahhoz hasonlíthatjuk, amikor cégalapításnál elkészítjük az üzleti tervet. Tekintsük hát át a tervünket részleteiben, így dolgozik egy profi tartalommarketing ügynökség:

1 – Célok meghatározása

  • több lead
  • több potenciális vevő
  • nagyobb hírnév
  • szakmai elismerés
  • jobb piaci pozíció

2 – Stratégia és terv-dokumentáció

  • ügyfél- karakterek felmérése (personalizáció)
  • fogyasztói problémák feltárása, beazonosítása
  • kvantitatív és kvalitatív kutatások
  • valós adatokra alapozott vásárlói profil kidolgozása
  • versenytárselemzés és a konkurencia elérhető tartalmainak felkutatása, kiértékelése (esetleges réstartalmak feltárása)

3 – Tartalom audit, tartalomirányítás:

  • ötletelés, témagenerálás, brainstorming,
  • terjesztési csatornák meghatározása,
  • promóciós lehetőségek felkutatása

4 – Tartalomgondozás:

  • tematika összeállítása, kategorizálása, címkézése
  • felelősségi körök meghatározása, terjesztési terv kidolgozása
  • vállalaton belüli tartalomkészítési munkafolyamat-rend megtervezése és kialakítása,
  • egységes tartalomkészítéshez szükséges belső stílusjegyek meghatározása és kidolgozása

5 – A publikációs csatornák célzott kialakítása, a publikációs rend megteremtése, dokumentálása:

  • milyen tartalmat és hogyan hozunk létre, valamint
  • hol (milyen médiumokon, felületeken) és
  • mikor publikáljuk azt, nem utolsó sorban pedig
  • ki készíti el és kik számára az adott tartalmakat és
  • az adott felületeken mennyi idő elteltével, ki frissíti, gondozza azt.

6 – Tartalmak karbantartása, archiválása:

  • az adott felületeken mennyi idő elteltével, ki,
  • hogyan és mikor selejtezi, vagy épp archiválja az elkészült tartalmat.

A tartalommarketing elengedhetetlen része a kidolgozott stratégia

A tartalommarketing stratégia nagyon szűken értelmezve tehát tulajdonképpen a hasznos, több profilon is alkalmazható, jól használható tartalmak készítésének, célba juttatásának a megtervezését takarja.

A piackutatásokból és a meglévő vásárlóktól szerzett ismeretek alapján megalkotott vásárlói profil számára, illetőleg az adott szegmensre kidolgozott, célzott tartalmakkal dolgozik, a stratégia kidolgozása során figyelembe véve a személy valamint a célpiac tartalomfogyasztási szokásait, lehetséges irányultságait, motivációit, viselkedésmintáit, elsődleges és másodlagos céljait.

A tartalomstratégia kommunikációs stratégiája azonban nemcsak a szöveges tartalmakra „támaszkodik”, hiszen a tudatosan megtervezett, minőségi módon kivitelezett és jól átgondolt marketingű videók ma már akár milliókhoz is eljuthatnak, a Youtube csatornáján keresztül.

Alkossuk meg együtt a Te sikeres stratégiádat! A célunk ugyanaz: a Te sikered. Vedd fel velünk ITT a kapcsolatot, ha győztes tartalommarketinget szeretnél, profi, ügynökségi szinten megvalósítani.

Marketing kiszervezés – kiszervezett marketing (outsourcing)

Marketing kiszervezés – kiszervezett marketing (outsourcing)Minden vállalkozás életében eljön az a pillanat, amikor a különböző marketing tevékenységek annyira felduzzadnak, hogy döntened kell: megoldod önerőből, házon belül vagy megbízol egy külsős szakembert a feladatok elvégzésével.
Dog & Pony reklámügynökség: a marketing tanácsadó. Kreatív kommunikációs ügynökség, offline és online marketing tanácsadás vállalkozásoknak. Dog and Pony Kommunikációs Ügynökség Kft - 1114 Budapest, Bartók Béla út 15/D. - Minden jog fenntartva. 2017