A tartalommarketing alapja a jól kidolgozott stratégia. Ahány vásárlói csoport, annyiféle motiváció, terv és eszköz létezik, hogy a fogyasztó a vágyott információt, terméket, vagy épp szolgáltatást elérje, birtokolja. Egy átgondoltan cégre és termékre szabott, megalapozott tartalomstratégiával, a publikációs csatornáid átalakításával beléphetsz a folyamatba, hogy a lehető legtöbb lead mellett még több vásárlót vonzz be.
A differenciált, kész tartalommarketing stratégia már fél siker
Egyedi tartalommarketing-stratégia készítésénél gyakorta elkövetik azt a hibát, hogy nem vizsgálják meg a már meglévő esetlegesen alvó, (régi, elavult,) tartalmakat.
A stratégiai tervezés olyan tapasztalatot és szaktudást igényel, amivel Neked nem kell rendelkezned – ezért vagyunk mi! Hatékony tartalommarketinget szeretnél? Lépj velünk kapcsolatba!
Amikor azonban tartalomfejlesztésről beszélünk, a tartalom frissítése, gondozása, valamint a régi és új publikációs csatornák feltárása kihagyhatatlan 0. lépcsőfokként kell, hogy szerepeljen stratégiánkban. Nem csak azért, mert esetlegesen lehetséges a szövegek újrahasznosítása a szükséges finomhangolások vagy épp újrakalibrálások elvégzése után, de azért is elengedhetetlen a lappangó tartalmak felkutatása, mert egy „csontváz a szekrényben”, bizony okozhat a jövőben kellemetlen meglepetéseket.
A tartalomstratégia több részterületet is takar.
A content (tartalom) stratégia négy lovasa: a tartalomgondozás, a tartalomfejlesztés, a tartalommenedzsment és a tartalommarketing (tartalomkészítés)
A tartalommarketing stratégia tulajdonképpen egy részleteiben is átgondolt és strukturált terv arra nézve, hogy hogyan készítsük, „tálaljuk” és kezeljük a tartalmat. Talán ahhoz hasonlíthatjuk, amikor cégalapításnál elkészítjük az üzleti tervet. Tekintsük hát át a tervünket részleteiben, így dolgozik egy profi tartalommarketing ügynökség:
1 – Célok meghatározása
- több lead
- több potenciális vevő
- nagyobb hírnév
- szakmai elismerés
- jobb piaci pozíció
2 – Stratégia és terv-dokumentáció
- ügyfél- karakterek felmérése (personalizáció)
- fogyasztói problémák feltárása, beazonosítása
- kvantitatív és kvalitatív kutatások
- valós adatokra alapozott vásárlói profil kidolgozása
- versenytárselemzés és a konkurencia elérhető tartalmainak felkutatása, kiértékelése (esetleges réstartalmak feltárása)
3 – Tartalom audit, tartalomirányítás:
- ötletelés, témagenerálás, brainstorming,
- terjesztési csatornák meghatározása,
- promóciós lehetőségek felkutatása
4 – Tartalomgondozás:
- tematika összeállítása, kategorizálása, címkézése
- felelősségi körök meghatározása, terjesztési terv kidolgozása
- vállalaton belüli tartalomkészítési munkafolyamat-rend megtervezése és kialakítása,
- egységes tartalomkészítéshez szükséges belső stílusjegyek meghatározása és kidolgozása
5 – A publikációs csatornák célzott kialakítása, a publikációs rend megteremtése, dokumentálása:
- milyen tartalmat és hogyan hozunk létre, valamint
- hol (milyen médiumokon, felületeken) és
- mikor publikáljuk azt, nem utolsó sorban pedig
- ki készíti el és kik számára az adott tartalmakat és
- az adott felületeken mennyi idő elteltével, ki frissíti, gondozza azt.
6 – Tartalmak karbantartása, archiválása:
- az adott felületeken mennyi idő elteltével, ki,
- hogyan és mikor selejtezi, vagy épp archiválja az elkészült tartalmat.
A tartalommarketing elengedhetetlen része a kidolgozott stratégia
A tartalommarketing stratégia nagyon szűken értelmezve tehát tulajdonképpen a hasznos, több profilon is alkalmazható, jól használható tartalmak készítésének, célba juttatásának a megtervezését takarja.
A piackutatásokból és a meglévő vásárlóktól szerzett ismeretek alapján megalkotott vásárlói profil számára, illetőleg az adott szegmensre kidolgozott, célzott tartalmakkal dolgozik, a stratégia kidolgozása során figyelembe véve a személy valamint a célpiac tartalomfogyasztási szokásait, lehetséges irányultságait, motivációit, viselkedésmintáit, elsődleges és másodlagos céljait.
A tartalomstratégia kommunikációs stratégiája azonban nemcsak a szöveges tartalmakra „támaszkodik”, hiszen a tudatosan megtervezett, minőségi módon kivitelezett és jól átgondolt marketingű videók ma már akár milliókhoz is eljuthatnak, a Youtube csatornáján keresztül.
Alkossuk meg együtt a Te sikeres stratégiádat! A célunk ugyanaz: a Te sikered. Vedd fel velünk ITT a kapcsolatot, ha győztes tartalommarketinget szeretnél, profi, ügynökségi szinten megvalósítani.