Az inbound marketing kifejezetten online eszközökkel dolgozik. A tartalomkészítés és a tartalom terjesztése során csak az online csatornákra koncentrál, blog, közösségi médiafelületek, valamint e-mail segítségével szerez leadeket (potenciális vásárlókat).
Levehetjük a terheket a válladról? Fordítsd az időd és energiád inkább a vállalkozásodra, a Dog & Pony ügynökség pedig a marketinget szolgáltatja hozzá. Keress fel minket!
Még ha a szakértők is sokszor eltérő véleményen vannak a tartalommarketing és az inbound marketing viszonyát illetően, az elmondható, hogy a két fogalom (bár nem kezelhetjük őket egymás szinonimájaként) szinte teljesen lefedi egymást.
Inbound marketing = tartalommarketing?
A kettő tulajdonképpen szétválaszthatatlan, hiszen nincs inbound valódi tartalom és tartalomstratégia nélkül, de tartalom sincs minőségi inbound és annak eszközei nélkül.
Mára már a gyakorlat szó szerint milliárdnyi weboldal esetében bizonyította, hogy egy vállalkozás folyamatos fejlődéséhez állandó figyelmet kell fordítanunk a marketingre.
A tartalommarketing és az inbound marketing közös célja a látogatók bevonzása
Az inbound marketing a tartalmon keresztül finoman befolyásol, célja a látogatók bevonzása. Vagyis, bár alapeleme a megszemélyesítés (perszonalizáció), mégsem az ügyfél/vevő igényeiből, vágyaiból, félelmeiből indul ki.
A tartalmat mindig utólagos mérések alapján finomítja célcsoportra, míg a tartalommarketing alapja a célzott marketing-stratégia, vagyis az előretervezés, ez alapján hoz létre tartalmakat egyenesen adott ügyfélkarakterre, vásárlási ciklusokra szabottan.
Az inbound multichannel marketing, több fronton tartja fenn a figyelmet
Technikái ennek megfelelően széles spektrumon és szimultán módon, több csatornán mozognak. A tartalomfejlesztés, a keresőmarketing, e-mail marketing, a közösségi médián keresztüli érdekes tartalmak (blogbejegyzések, tanulmányok, e-könyvek, videók) megosztásával operál.
Ezek mellett alkalmazza kapcsolattartásra az inbound a linképítést, a kulcsszó-optimalizálást és közösségi oldalakon (cikkek megjelenítése mellett) a hashtagek használatát. A feladata főleg a forgalomgenerálás, valamint az, hogy a potenciális leadeket akkor vezesse az adott céghez, amikor azok már vásárlásra készek.
Az inbound során az egyes vásárlási folyamat-szinteken olyan személyre szabott ajánlatok vagy landing pagek ill egyéb automatizált megoldások vezetik az érdeklődőket, amelyek szinte észrevétlenül vezetik el a leadeket a tényleges vásárlásig.
Folyamatos finomhangolások
Az alapos és minőségi inbound ügynökség munkája – összességében az ujját az értékesítési folyamatok ütőerén tartva képes folyamatosan minőségi potenciális ügyfeleket és márka-hű vásárlókat generálni.
Bár tulajdonképpen a széles spektrumon mozgó-pulzáló inbound marketing egészében és minden részegységében jelen van a mérés, elemzés és kiértékelés, hiszen állandó fejlesztést és adaptációt igényel a teljes kihasználása.