Érdemes a Google első találatai közé kerülni, hiszen a mai napig ez hozza a legtöbb látogatót a weboldalakra. A SEO, azaz keresőoptimalizálás annak a művészete, hogy ezt lényegében bármely weboldal esetében elérjük.
A nagy titok: hogyan kerülnek a honlapok az első oldalra vagy akár első találati helyre?
A nagy titok valójában sokkal kevésbé misztikus, ha megértjük a keresőmotorok működését. Tíz éves szakmai tapasztalattal bírunk a Google és a többi keresővel, használjuk az analitikai rendszerét, a Google Analytics-et, futtatunk hirdetési kampányokat a Google AdWords-ben.
[Ha szeretnéd, hogy a Te oldalad is a legelsők közé kerüljön a Google keresőben, bízz meg minket a weboldalad optimalizálásával és a SEO-val, kérj ajánlatot itt!]
A weboldalak optimalizálása az első lépés
Az biztos, hogy a Google szándékosan tartja titokban az összes algoritmusa pontos működését, márpedig több száz szempontot vesznek figyelembe. Az üzembiztonságon és szakmai titoktartáson túl még egy nyomós indokuk van: a szélhámosok kiszűrése.
A Google a reklámbevételekből él, a reklámok pedig akkor hoznak sok bevételt, ha azok látják őket, akiknek szólnak. Emiatt a keresőóriás egyre komolyabban dolgozik azon, hogy már az egyszerű kereséseknél is a leginkább hasznos találatokat hozza fel elsőként.
A Google kínálta kurzusok és a saját tíz éves szakmai tapasztalatunk együttesen szavatolja, hogy a legjobb szolgáltatást nyújtsuk ügyfeleinknek.
Miért optimalizáljunk Google-re?
A közel tucatnyi keresőoldal közül messze kiemelkedik a Google Magyarországon: 95% feletti a piaci résesedése, azaz száz keresésből kilencvenöt a www.google.hu oldalon történik.
Amikor tehát azt mondjuk, hogy a weboldal optimalizálása az első lépés a jobb helyezéshez, mindennapi tapasztalatból beszélünk.
A Google ugyanis a „releváns találat” mellett azt is figyeli, hogy az adott oldal miként viselkedik a különböző eszközökön – milyen gyorsan tölt be mobilon, van-e rajta lassan futó, elavult kód, kellően olvasható a tartalom, gyakran frissítik-e, stb.
A Google a következőket veszi figyelembe elsődlegesen:
- domain név és tárhely fizikai elhelyezkedése,
- szabványos programozás, gyors szkriptek,
- minőségi, gyakran frissülő tartalom,
- az oldalon töltött átlagos idő,
- betöltési sebesség,
- honlap ismertsége, kapcsolódása más weblapokhoz (linkek, említések),
- a honlap életkora.
Két út vezet a találati lista első oldalára: a gyors és a tartós
A Google két utat kínál azoknak, akik a találati listák élére akarnak kerülni. Kissé olyan, mint a népmesében, ahol a hosszú, rögös és a gyors, sima út között lehet választani – és a valóságban szintén megkérik a sebesség árát.
Szó szerint. A Google Adwords hirdetések révén – megfelelően kezelt kampány esetén –, akár már egy-két nap alatt is a legelső találatok közé kerül a hirdetett weblap. Viszont ez közvetlenül pénzbe kerül, és a gyakorlatban jóval kevesebben kattintanak fizetett linkekre, mint az organikus, azaz „természetes módon” élre került oldalakéra.
[Bízz meg minket az oldalad keresőoptimalizálásával és mi biztosítjuk, hogy természetes módon is a legelsők közé kerüljön a weboldalad a Google keresőjében! Kérj ajánlatot itt!]