Weboldal optimalizálása a Google keresőben: így működik

Érdemes a Google első találatai közé kerülni, hiszen a mai napig ez hozza a legtöbb látogatót a weboldalakra. A SEO, azaz keresőoptimalizálás annak a művészete, hogy ezt lényegében bármely weboldal esetében elérjük.

A nagy titok: hogyan kerülnek a honlapok az első oldalra vagy akár első találati helyre?

A nagy titok valójában sokkal kevésbé misztikus, ha megértjük a keresőmotorok működését. Tíz éves szakmai tapasztalattal bírunk a Google és a többi keresővel, használjuk az analitikai rendszerét, a Google Analytics-et, futtatunk hirdetési kampányokat a Google AdWords-ben.

[Ha szeretnéd, hogy a Te oldalad is a legelsők közé kerüljön a Google keresőben, bízz meg minket a weboldalad optimalizálásával és a SEO-val, kérj ajánlatot itt!]

Weboldal optimalizálása a Google keresőben: így működik

Weboldal optimalizálása a Google keresőben: így működik

A weboldalak optimalizálása az első lépés

Az biztos, hogy a Google szándékosan tartja titokban az összes algoritmusa pontos működését, márpedig több száz szempontot vesznek figyelembe. Az üzembiztonságon és szakmai titoktartáson túl még egy nyomós indokuk van: a szélhámosok kiszűrése.

A Google a reklámbevételekből él, a reklámok pedig akkor hoznak sok bevételt, ha azok látják őket, akiknek szólnak. Emiatt a keresőóriás egyre komolyabban dolgozik azon, hogy már az egyszerű kereséseknél is a leginkább hasznos találatokat hozza fel elsőként.

A Google kínálta kurzusok és a saját tíz éves szakmai tapasztalatunk együttesen szavatolja, hogy a legjobb szolgáltatást nyújtsuk ügyfeleinknek.

Miért optimalizáljunk Google-re?

A közel tucatnyi keresőoldal közül messze kiemelkedik a Google Magyarországon: 95% feletti a piaci résesedése, azaz száz keresésből kilencvenöt a www.google.hu oldalon történik.

Amikor tehát azt mondjuk, hogy a weboldal optimalizálása az első lépés a jobb helyezéshez, mindennapi tapasztalatból beszélünk.

A Google ugyanis a „releváns találat” mellett azt is figyeli, hogy az adott oldal miként viselkedik a különböző eszközökön – milyen gyorsan tölt be mobilon, van-e rajta lassan futó, elavult kód, kellően olvasható a tartalom, gyakran frissítik-e, stb.

A Google a következőket veszi figyelembe elsődlegesen:

  • domain név és tárhely fizikai elhelyezkedése,
  • szabványos programozás, gyors szkriptek,
  • minőségi, gyakran frissülő tartalom,
  • az oldalon töltött átlagos idő,
  • betöltési sebesség,
  • honlap ismertsége, kapcsolódása más weblapokhoz (linkek, említések),
  • a honlap életkora.

Két út vezet a találati lista első oldalára: a gyors és a tartós

A Google két utat kínál azoknak, akik a találati listák élére akarnak kerülni. Kissé olyan, mint a népmesében, ahol a hosszú, rögös és a gyors, sima út között lehet választani – és a valóságban szintén megkérik a sebesség árát.

Szó szerint. A Google Adwords hirdetések révén – megfelelően kezelt kampány esetén –, akár már egy-két nap alatt is a legelső találatok közé kerül a hirdetett weblap. Viszont ez közvetlenül pénzbe kerül, és a gyakorlatban jóval kevesebben kattintanak fizetett linkekre, mint az organikus, azaz „természetes módon” élre került oldalakéra.

[Bízz meg minket az oldalad keresőoptimalizálásával és mi biztosítjuk, hogy természetes módon is a legelsők közé kerüljön a weboldalad a Google keresőjében! Kérj ajánlatot itt!]

Dog & Pony reklámügynökség: a marketing tanácsadó. Kreatív kommunikációs ügynökség, offline és online marketing tanácsadás vállalkozásoknak. Dog and Pony Kommunikációs Ügynökség Kft - 1114 Budapest, Bartók Béla út 15/D. - Minden jog fenntartva. 2017