Sikeres online marketing módszerek és digitális eszközök

Az online marketing olyan a mai vállalkozások életében, mint a televízió volt a huszadik század második felében: megkerülhetetlen, létfontosságú és a helyes használatával a potenciális vásárlók tömegeit érhetjük el.

Az online marketing magával ragad, de nem kegyelmez: rengeteg módszer, eszköz és csatorna közel végtelen kombinációs lehetőséget kínál, ám a rosszul kidolgozott, hiányos marketing erősen negatív hatással lesz a vállalkozásra.

Teljes körű online marketing kampány felépítés és tervezés

Teljes körű online marketing kampány felépítés és tervezés

A sikeres, részben vagy egészben weben működő vállalkozások online marketing stratégiája két alapra épül

  1. ismerned kell az online folyamatok közül azt, amelyik a leghasznosabb a vállalkozás számára,
  2. tudnod kell őket meg is valósítani digitális eszközök révén.
Válassz minket, hogy a sikered záloga legyünk! Több mint tíz éves tapasztalattal pontosan azt adjuk Neked, amire a vállalkozásodnak szüksége van

Az online értékesítés szakaszokra bontva történik

Olyan, alaposan kidolgozott folyamatról beszélünk, amely részben automatikusan történik: ha az érdeklődő megjelenik a weboldalon, a rendszer már önműködően kíséri végig. Sőt vásárlás után is “gondját viseli”.

Az online értékesítési folyamat szakaszai:

  1. megszólítani a leendő ügyfelet
  2. interakcióra bírni
  3. vásárlásra ösztönözni
  4. újabb, nagyobb összértékű vásárlásra buzdítani

Ez a folyamat jelenleg univerziálisnak tekinthető, azaz a kérdés nem az, Nálad így fog-e működni. A kérdés az, konkrétan hogyan néznek majd ki az egyes lépések?

Az online marketing eszköztára hónapról hónapra bővül

Kisebb, de új eszközök heti szinten bukkannak fel, pár havonta komolyabb szereplők is a piacra lépnek és néhány évente olyan új megoldások látnak napvilágot, amik aztán a felbolygatják a piacot: a Google 2000 körül kezdett terjedni, a Facebook 2005-6 táján kezdett felfutni igazán, az Instagram 2012 után érkezett meg.

Az online marketing során alkalmazandó eszközök és módszerek mindig attól függenek, hol és hogyan lehet megszólítani a potenciális vevőket.

Az online marketing négy kihagyhatatlan lépése

A korábban említett négy lépés mindegyike tudatos tervezést és tesztelést igényel, majd folyamatos finomhangolást, ahogy a trendek változnak. Webáruházak tízezrei kényszerültek például amiatt változtatni a beállításaikon, hogy megjelentek a fullHD kijelzők és az addig mobilra optimalizált képek egyszeriben pixeles-elmosódott foltoknak látszottak az okostelefonokon.

1. Szólítsd meg a látogatóidat!

Találd ki, hogyan és hol fogod elérni a célközönséged, miként veszed rá, hogy a riválisaid közül éppen a Te weboldaladnak szenteljék a figyelmüket. Majd kezdj nekik olyan értéket adni, ami által felkeresik az oldalad: hasznos információ, érdekes tartalom, humoros videó bármelyike megfelelő lehet – de mindig a helyén kezelve.

Egy húsfeldolgozó cég nem biztos, hogy aranyos cicás képek megosztásával ér el átütő sikert.

2. Bírd az érdeklődőket tevékenységekre!

Ez lehet hírlevélre feliratkozás, érdekes ebook letöltése, tartalom megosztása, vagy hozzászólás írása is akár. A lényeg, hogy minél több dolgot csináljanak a Te weboldaladon. Közben aligha a konkurencia oldalával törődnek.

A mikrocselekvések ugyanis az elköteleződést növelik a látogatóknál. Tucatnyi apró tevékenység és a végén azt veszik észre, hogy már elkötelezett olvasóid vagy meg is vették az első terméket Tőled.

3. Ösztönözd vásárlásra a látogatóidat!

A vásárlás ösztönzésének egész szakirodalma olvasható, hiszen az értékesítés erről szól lényegében! Te nem tudsz ott lenni személyesen, nincs metakommunikáció – helyette számos fogást alkalmazhatsz, a pszichológiai árképzéstől kezdve az akciókon és kedvezményeken át egészen a próbatermék felkínálásáig.

A repertoár széles, viszont tudatos döntést igényel, mit alkalmazol. Luxus ékszereknél aligha 10%-os kupon fog több eladást produkálni, mint a 10% kuponnal azonos értékű, ingyenesen kínált, kísérő ékszer!

4. Bírd rá újabb, értékesebb vásárlásra!

Akár rögtön vásárol valami mást, értékesebbet, akár utánkövetés révén válik visszatérő vásárlóvá, mindenképpen nyersz vele. Itt érdemes azért visszafogottan viselkedni, a “tukmálás” taszító lehet, az utólag kínált kedvezmény (például, ha ismét ugyanazt vásárolja meg) pedig kifejezetten rossz szájízt hagy maga után.

Engedd meg magadnak, hogy mi végezzük el a munka oroszlánrészét, Te pedig élvezd az online marketing gyümölcsét!

 

Dog & Pony reklámügynökség: a marketing tanácsadó. Kreatív kommunikációs ügynökség, offline és online marketing tanácsadás vállalkozásoknak. Dog and Pony Kommunikációs Ügynökség Kft - 1114 Budapest, Bartók Béla út 15/D. - Minden jog fenntartva. 2017