A megfelelő reklámkampányok elkészítése és megtervezése döntő szerepet játszik a vállalkozásod népszerűsítésében és a célközönséged hatékony elérésében. Minden cég számára fontos kérdés, hogy a jelenlegi helyzetüket tekintve melyek a legalkalmasabb online és reklám szolgáltatások, amelyekkel elérhetik az aktuális üzleti céljukat.
A Dog and Pony teljes körű marketing ügynökségként több kisebb és nagyobb, helyi és nemzetközi vállalatot is támogatott már üzleti céljaik elérésében. Jelenleg is több reklámkampány optimalizálásával foglalkozunk, különböző platformokon, különböző piacokat célozva.
Következő blogbejegyzésünkben részletesen körbejárjuk a reklámkampányok készítésének és tervezésének a legfőbb kérdéseit, és hogy milyen szempontok alapján érdemes választanod online és offline szolgáltatásaink közül!
Tartalomjegyzék
1. Miért fontosak a reklámkampányok a marketingben?
2. Online reklámkampányok tervezése – Élj a digitális marketing lehetőségével!
3. Online reklám szolgáltatás
4. Offline reklám szolgáltatás
5. Reklámkampány tervezés: online vagy offline szolgáltatást válasszak?
6. Reklámkampányok hatékonyságának a mérése: fő marketing mérőszámok (KPI)
7. GYIK: Reklámkampány készítés és tervezés – online és offline szolgáltatás
1. Miért fontosak a reklámkampányok a marketingben?
Minden cég versenyzik egymással a vásárlók érdeklődéséért. Ennek az érdeklődésnek a felkeltésében (és fenntartásában) pedig kulcsfontosságú szerepet kap a megfelelő reklámkampány elkészítése. Ahhoz, hogy pont Téged válasszanak a konkurenciád helyett, meg kell találnod a Te termékkörödnek és célközönségednek leginkább megfelelő online vagy offline reklám szolgáltatást.
Magyarán (többek között) a következő előnyökre tehetsz szert egy jól megtervezett reklámkampánnyal:
- Különböző platformokon is elérheted a célközönségedet. Facebook, Instagram, TikTok, Google Ads PCC kampány, vagy akár egy óriásplakát hirdetés Magyarország legforgalmasabb helyein.
- Növelheted a márkaismertségedet. Értelemszerűen addig nem haladhatunk amíg nem ismer Téged eléggé a célközönséged, de ide tartozik a fogyasztói edukáció is. Tudják, hogy működik a szolgáltatásod, és milyen előnyökre tehetnek szert vele?
- Meg tudod különböztetni magad a konkurenciádtól. Miért pont Téged kéne választaniuk? Mi a céged USP-je (Unique Selling Proposition)? Mi az, amit másképp csinálsz, akár marketingkommunikációban, akár szolgáltatásnyújtásban?
- Növelheted az eladásaidat. Minden üzlet fennmaradásának az alapja, hogy meg tudja arról győzni a célcsoportját, hogy szükségük van az adott termékre/szolgáltatásra, és megéri rá pénzt kiadni. A Dog and Pony marketing ügynökség segít Neked megtalálni azokat a felhasználókat, akik a legnagyobb eséllyel konvertálódnak új vásárlóiddá!
2. Online reklámkampányok tervezése- Élj a digitális marketing lehetőségével!
Az előbb felsorolt előnyökön kívül van még egy nyomós érv, ami az online reklámkampányok tervezése mellett szól. Napjainkban bármilyen terméket vagy szolgáltatást is szeretnél hirdetni, nagy eséllyel online találhatod meg a célközönséged jelentős részét. A digitális marketing pedig rengeteg lehetőséget ad az online ügyfélszerzésre, a keresőmarketingtől kezdve a social media kampányokig.
A magyar internethasználat 2022 nyarán beérte az EU átlagot, és ez már csak a közösségi média platformok népszerűségéből is látszik. A ByteDance hirdetési forrásaiban közzétett adatok szerint például a TikTok 2022 elején már több mint 2,17 millió 18 éves vagy idősebb felhasználóval rendelkezett Magyarországon, ami hazánk teljes lakosságának több mint 20%-a!
3. Online reklám szolgáltatás
Térjünk a lényegre. Milyen lehetőségei vannak egy vállalkozásnak, ha digitális marketing eszközökkel szeretné népszerűsíteni termékeit és szolgáltatásait? Vegyünk végig pár példát a Dog and Pony ügynökség legtöbbet igényelt online reklám szolgáltatásai közül!
- PPC reklámkampány.
A PPC (Pay Per Click) talán az egyik leggyakrabban emlegetett kifejezés az online reklám szolgáltatások terén. Különböző platformokon is alkalmazható hirdetési módszer (Google, Facebook), aminek az a célja, hogy látogatók csábítsunk a weboldaladra, hogy végrehajtsanak egy bizonyos tevékenységet (pl. űrlap kitöltése, termék kosárba tétele). A kampánytervezéstől a hirdetéskezelésen át teljes körű szolgáltatást nyújtunk. Folyamatosan optimalizáljuk a hirdetéseidet, teszteljük, hogy mi működik a legjobban a költségkereted szerint. Remek lehetőség, ha szinte instant eredményeket szeretnél látni! - Google Ads reklámkampány.
A korábban Adwords néven ismert Google Ads szinte korlátlan lehetőségeket biztosít a célcsoportod elérésére a keresőmotor találatok tetején megjelenő hirdetésekkel. Tűpontos célzási beállításokkal és rugalmas költségkeret mellett megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amelyek a legnagyobb eséllyel hoznak konverziót a célközönséged körében. Ráadásul a költségvetésedet folyamatosan tudjuk módosítani az igényeid szerint. Így akkor is, ha óvatosan indulunk, lehetőséged lesz az éves céges költségvetésből el nem költött összegeket is felhasználnod gyorsabb ütemben. - Közösségi média kampány.
Nem véletlen, hogy az online reklám szolgáltatások többségét a közösségi média platformokon keresztül veszik igénybe. Kampánycéltól függően kapcsolatot teremthetsz a célközönségeddel, megnövelheted a weboldalad forgalmát, új érdeklődőket szerezhetsz, növelheted új és meglévő fogyasztóid lojalitását, és persze új vásárlókra is szert tehetsz.
Mindezt úgy segítünk Neked elérni, hogy social media ügynökségünk a kampánykezelés során pontos demográfiai adatok, érdeklődési körök, és online szokások alapján, személyre szabott hirdetésekkel célozza meg a potenciálos vásárlóidat, hogy minél több eséllyel növelhessük a konverziós arányodat.
A következő közösségi média platformokon veheted igénybe a Dog and Pony ügynökség online reklám szolgáltatásait:
1. Facebook reklámkampány. A Facebook továbbra is az egyik legrelevánsabb közösségi média platformnak számít Magyarországon is. Hirdetéseidet rengeteg különböző célra használhatjuk fel. Megtervezhetjük Neked a következő sikeres Facebook nyereményjátékod elindítását, de a Facebook toborzás keretein belül akár új munkaerő keresésében is segíthetünk vállalkozásodnak. Aszerint fogjuk optimalizálni hirdetéseidet, hogy az adott állásra megtalálhassuk Neked a legrelevánsabb jelentkezőket online. Ha pedig teljes körű online reklámszolgáltatásra van szükséged, akkor akár teljes egészében is kiszervezheted a céges Facebook oldalad kezelését.
2. Instagram reklámkampány. A Facebookhoz képest az Instagram nagyobb hangsúlyt fektet a vizuális tartalmakra. Itt arra fogunk fókuszálni, hogy a profi grafikusaink által elkészített, szemet gyönyörködtető tartalmak révén érjük el a célközönségedet.
3. YouTube reklámkampány. Az audiovizuális tartalmak sokkal nagyobb hatással lehetnek a célközönségedre. Ilyenkor még több lehetőséged van arra, hogy a márkádat más színben, emberközelibb formában mutasd be a potenciális vásárlóidnak. Ráadásul csak akkor kell fizetned, ha a célközönséged legalább 30 másodpercet megnéz a hirdetésből vagy rákattint. Ellenkező esetben az adott hirdetés megjelenítése nem kerül Neked semmibe, és még így is
növelheted a márkád ismertségét!
4. TikTok reklámkampány. A rövid TikTok videók („shorts”) rengeteg kreatív megoldásra adnak lehetőséget, hogy megszólítsd a célcsoportodat. Ennek a videóformátumnak a sikerét az is jelzi, hogy gyakorlatilag minden más közösségi médiaplatform is elkezdte alkalmazni. Ráadásul az átlag TikTok felhasználó sokkal nyitottabb arra, hogy új, számára hasznos termékeket és szolgáltatásokat fedezzen fel.
- Keresőmarketing (SEO).
Egy hatékony SEO (Search Engine Optimization = keresőoptimalizálás) stratégia megvalósítása kulcsfontosságú minden olyan vállalkozás számára, amely az online elérésén és rangsorolásán javítana a keresőmotorok találatai között. Ha releváns kulcsszavakkal optimalizálod weboldalad tartalmát, és időt szánsz a linképítésre, akkor jóval nagyobb eséllyel tudsz több organikus forgalmat terelni a weboldaladra, és növelheted a konverziós arányodat is.
A SEO nagyszerű példa az úgynevezett a pull marketingre, más néven inbound marketing. Eszerint megfelelően optimalizált tartalommal be tudsz vonzani olyan potenciális vásárlókat, akik már eleve érdeklődnek termékeid és szolgáltatásaid iránt anélkül, hogy aktívan keresnéd őket.
Míg a SEO-nál inkább a hosszú távú marketing stratégián van a fókusz, addig a PPC reklámok inkább az instant eredményekért felelősek. Szerintünk a legjobb a kettőt együtt alkalmazni, mivel az online marketing alapja, hogy minél több stabil lábon állhassunk. A lehető legjobb eredményeket különböző módszerek együttes alkalmazásával érheted el.
- E-mail marketing.
A hírlevél marketing e-mail automatizáláson alapuló online marketing módszer. E-mailen keresztül hatékonyan el tudjuk érni azokat a felhasználókat, akik valamilyen formában már kifejezték érdeklődésüket a termékeid és szolgáltatásaid iránt, így nagyobb eséllyel számíthatsz konverziókra is. Egyszerre több követőddel is tudod tartani a kapcsolatot, ráadásul remek lehetőség adatbázis építésre, ami alapján szegmentálhatod a célközönségedet további személyre szabott reklámkampányok készítéséhez.
4. Offline reklám szolgáltatás
A digitális marketing módszerek mellett az offline reklám szolgáltatásoknak ma is megvan a relevanciájuk. Egy jól megtervezett offline reklámkampánnyal is nagy sikereket érhetsz el, nagy tömegeket szólíthatsz meg. Olyan szegmenseket is akár, akik jobban preferáljak a hagyományos hirdetéseket, vagy már telítődtek a digitális marketing túlkínálatával. Ennek a kivitelezésében is számíthatsz a Dog and Pony kreatív marketing ügynökségre!
Offline reklámok grafikai tervezése: nyomtatott marketing anyagok
A megfelelő grafikai tervezés mind az online, mind az offline reklám szolgáltatásoknál kulcsfontosságú lépés.
Nyomtatott anyagoknál is figyelnünk kell arra, hogy konzisztensen kommunikáljuk a márkád vizuális elemeit, hogy a potenciális vevőid még könnyebben köthessék a termékeidet és szolgáltatásaidat a márkádhoz. Így közvetíthetjük hatékonyan a márkád fő üzenetét, hogy növelhesd céged ismertségét, akár brosúráról, akár névjegykártyáról van szó. Mindez fontos alapot nyújt a bizalomépítésben és a
további vásárlások generálásában.
Ez különösen fontos a céges arculattervezés esetén. Akár nulláról indulsz, akár jelenlegi arculati elemeiden szeretnél változtatni, a Dog and Pony kreatív ügynöksége mind az online, mind az offline marketingelemek kivitelezésében tud Neked segíteni. A megfelelő vizuális elemek elkészítésének érdekében Veled is konzultálunk minden fontos lépésnél, hogy a végén mindenképp olyan munkát tehessünk le az asztalra, amit magadénak érezhetsz.
Közterületi reklámkampány kivitelezése – OOH
A közterületi reklámok és OOH hirdetések lefednek minden olyan offline reklám szolgáltatást, amivel vevőidet otthonukon kívül tudjuk elérni (Out Of Home advertising). Ilyenek például az óriásplakátok, vagy a tranzit (tömegközlekedési), kiskereskedelmi, vagy POS (Point Of Sale) reklámok. Legyen szó ingázókról, gyalogosokról vagy autósokról, a nagy forgalmú területeken elhelyezett közterületi hirdetésekkel hatékonyan növelhetjük a márkaismertségedet a helyi lakosság körében.
Ráadásul ilyenkor nem kell számolnod az „online zajjal”. A digitális marketingnél az egyik legnagyobb nehézség, hogy hatalmas tud lenni a versenyhelyzet a potenciális vásárlók figyelméért, így a túlkínálat hatására sok hirdetés nem is éri el a legtöbb ember ingerküszöbét, és a hirdetések nagy részét átugorják.
Az OOH marketing esetében viszont a reklámkampányod egyértelműen ki tud emelkedni az offline környezetben, és olyan embereket érsz el vele, akik épp úton vannak vagy várakoznak, tehát nem szakítod meg őket egyéb tevékenység közben.
5. Reklámkampány tervezés: online vagy offline szolgáltatást válasszak?
A megfelelő hirdetési csatornák kiválasztása kulcsfontosságú a reklámkampányok tervezésnél, hogy a végén a lehető legjobb eredményeket hozhassuk Neked. Online vagy offline reklámszolgáltatások igénybevételénél figyelembe kell vennünk a célközönségedet, a költségvetésedet, valamint az aktuális üzleti céljaidat is, hogy meghatározhassuk a számodra leghatékonyabb módszert.
Többek között ilyen kérdéseket kell megválaszolnunk együtt:
- Milyen platformokon töltik a legtöbb időt a felhasználóid?
- Digitális bennszülöttek, vagy inkább a hagyományos marketing anyagokra vevők?
- Fiatalabb, vagy inkább idősebb generáció tagjai? Milyenek a vásárlási szokásaik?
- Minél gyorsabb eredményeket szeretnél elérni, vagy hosszú távban gondolkozzunk?
- Inkább márkaépítésre, vagy új eladások generálására helyezzük a fókuszt?
Azt is érdemes fejben tartanod, hogy az online és offline reklám szolgáltatások nem zárják ki egymást. Egy integrált reklámkampánynál különböző módszerek kombinálásával tudjuk maximalizálni az elérésedet, mivel több marketing érintkezési ponton keresztül is kapcsolatot teremthetsz a célközönségeddel. Még összetettebb márkaélményt hozhatunk létre, amivel annál inkább megerősíthetjük céged fő üzenetét.
A megfelelő irány kiválasztás érdekében teljes körű marketing tanácsadást is kérhetsz tőlünk, vagy akár egy személyre szabott marketing stratégia tervezését.
6.Reklámkampány tervezés: online vagy offline szolgáltatást válasszak?
Az online reklám szolgáltatások nyújtásánál mesterien lehet kombinálni a kreatív ötleteléseket az adatvezérelt döntésekkel. A digitális marketing egyik legnagyobb előnye a megrendelők számára is, hogy egy profi marketing ügynökség különböző mérőszámok segítségével (KPI = Key Performance Indicator) tudja mérni az aktuálisan futó reklámkampányok hatékonyságát.
A Dog and Pony marketing ügynökségnél minden kampány tervezésénél fontos, hogy előre megállapodjunk konkrét célokban, így Neked is átláthatóbban tudjuk majd felmutatni, hogy milyen eredményeket értünk el.
Itt van pár példa arra, hogy milyen mérőszámokat veszünk figyelembe:
- Benyomások (impressions): A potenciális ügyfelek által megtekintett hirdetések száma.
- Átkattintási arány (CTR): Azon felhasználók százalékos aránya, akik a hirdetés megtekintése után rákattintanak a hirdetésre.
- Konverziós arány: Azon felhasználók százalékos aránya, akik a hirdetéssel való interakciót követően végrehajtják a kívánt műveletet, például vásárolnak tőled egy terméket, megrendelnek egy szolgáltatást, vagy kitöltenek egy űrlapot.
- Befektetés megtérülése (ROI): Egy hirdetési kampány által generált nettó nyereség és a kampány működtetésének költségei közötti arány.
Folyamatosan optimalizáljuk az ilyen KPI mérőszámok alapján a reklámkampányaidat, hogy megtaláljuk azt a módszert, ami a legtöbb konverziót hozza a célközönséged körében.
ONLINE ÉS OFFLINE REKLÁM SZOLGÁLTATÁSOK, AMELYEKKEL KÉZZELFOGHATÓ EREDMÉNYEKET ÉRHETSZ EL!
GYIK
GYAKORI KÉRDÉSEK SZOLGÁLTATÁSUNKKAL KAPCSOLATBAN
MENNYI IDŐ UTÁN VÁRHATOK EREDMÉNYT EGY REKLÁMKAMPÁNYTÓL?
Sok tényezőtől függ, hogy mennyi idő után számíthatsz valós eredményekre egy reklámkampánytól. Ilyen például a választott online vagy offline reklám szolgáltatás, a kampányod célkitűzései, a költségvetésed, a konkurenciád, és persze a céged aktuális állapota és marketingmixe is. Egyes esetekben akár pár órán belül is tapasztalhatsz eredményeket (pl. PPC reklámkampányok esetén), míg, ha inkább organikus forrásokból szereznél új érdeklődőket keresőmarketinggel (SEO), akkor akár 1 év is szükséges lehet ahhoz, hogy kézzelfogható változást tapasztalhass. Ugyanakkor egyik módszer sem zárja ki a másikat, és kombinálhatjuk is a rövid és hosszú távra fókuszáló reklám szolgáltatásokat.
MITŐL FÜGG EGY REKLÁMKAMPÁNY ÁRA?
Rengeteg tényező befolyásolhatja egy reklámkampány árát. Ilyen például a projekt mérete, hirdetés formája, a megjelenítés helye, a kampány ideje, a célközönség jellege, a versenyhelyzet, a célzás helye, a kreatív tervezéshez szükséges idő, vagy akár a szezonalitás. A Dog and Pony esetében induláskor egy egyszeri kampányindítási díjat számolunk fel, utána pedig havi kampánykezelési díj alapján dolgozunk.