Mit jelent magyarul az inbound marketing illetve tartalommarketing és mik az eszközei?

A tartalommarketing körül nagyon sok a félreértés és sokan nincsenek tisztában a fogalmakkal sem. Mi is az a tartalommarketing és mi az inbound marketing?

A tartalommarketing mind az offline, mind pedig az online csatornákat felhasználja ahhoz, hogy a vásárlókat vásárlásra ösztönözze, problémáikra azonnali megoldást kínáljon.

Ezzel szemben az inbound marketing elsősorban az online csatornákat használja és nem kimondottan értékesítésre használják, hanem csalogatásra. Arra, hogy az ügyfelek kedvet kapjanak egy-egy termék megvásárlásához vagy egy szolgáltatás igénybevételéhez. Az inbound marketing soha nem az ügyfél vágyaiból indul ki, nem ezekre akar megoldást nyújtani. Az inbound marketing leginkább a közösségi médiában, a blogokban és az e-mail hirdetések segítségével gyűjt ügyféljelölteket.

Inbound marketing és tartalommarketing a Dog and Pony-tól, lépj velünk kapcsolatba itt!

Mivel a tartalommarketing egy sokkal összetettebb folyamat ezért bátran kijelenthetjük, hogy az inbound marketing tulajdonképpen a tartalommarketing része.

Mit jelent magyarul az inbound marketing illetve tartalommarketing és mik az eszközei?

Mit jelent magyarul az inbound marketing illetve tartalommarketing és mik az eszközei?

Az inbound marketing szolgáltatás legfontosabb eszközei:

Vonzás

1. Minden inbound marketing a tartalommal kezdődik kezdődik, hiszen a blogolás az egyik legjobb módszer arra, hogy a weboldalra látogatókat vonzzunk. Olyan tartalmakat kell létrehozni, amelyek segítik megismerni az adott ügyfélkörrel a szolgáltatást vagy magát a terméket. Itt az érdeklődőknek lehetőségük nyílik kérdéseik feltevésére is, amelyre természetesen szívesen és készséggel fogunk válaszolni.

2. Alapos SEO, azaz meg kell találni a megfelelő kulcsszavakat, optimalizálni kell a weboldalt, létrehozni az értékes, kulcsszóra is optimalizált tartalmakat

3. Oldalak fontossága, azaz úgy kell az oldalakat átalakítani, hogy azok bevonzzák az ügyféljelölteket.

4. Közösségi tartalom megosztás, azaz a Facebook, Linkedin és egyéb közösségi oldalak használatával a potenciális ügyfelek, ügyfélkörök megtalálása és a márka elterjesztése a megfelelő tartalommal

Konverzió (megtérülés), az inbound marketing következő lépése

A konverzió eléréséhez fontos, hogy a számunkra fontos információkat is megkapjuk. Ennek érdekében valamit adnunk kell a potenciális jelölteknek.
1. Űrlap elkészítése oly módon, hogy csak a legszükségesebb információkat kérjük el az ügyfél jelöltektől és az űrlapot a lehető legjobb helyre tegyük, amely a figyelmét felkelti

2. Call to action gombok szakszerű kihelyezése, amely a végső lépés megtételére készteti őket, azaz a tanulmány letöltésére, vagy az ingyenes szeminárium elérésére, bár ezt a sort hosszan folytathatnánk

3. Érkező oldalak, azaz landing pagek elkészítése, amelyekre az ügyfelek megérkeznek a „call to action” gomb megnyomása után

4. Kapcsolatok kiértékelése, azaz a megszerzett információk feldolgozása

Zárás

Ez már az általunk kitaposott út, innen nincsen visszakozás. Itt már bevonzottuk a látogatókat, most kellenek azok a marketing eszközök, amelyek a végső konverziót meghozzák számunkra
1. CRM – Call center rendszerek használata
2. CRM rendszer által nyert adatok elemzése, kiértékelése
3. E-mail kiküldése azoknak az ügyfeleknek, akik megadták adataikat
4. Marketing automatizmus bekapcsolása

Az élvezeti érték, azaz a munka gyümölcse

Minden bizonnyal megfelelő és minőségi tartalmat kaptak az ügyfelek, ha eddig eljutottak, hiszen felkeltetted vele az érdeklődésüket. A meglévő ügyfeleket mindig támogatni kell és újabb vásárlásokra ösztönözni.
1. Felmérések készítése. Ezekből kiderül, hogy mire is vágynak valójában, milyen igényeik vannak.

2. Intelligens call to action, azaz itt már tudjuk, hogy az ügyfelek milyen személyiségek, mi érdekli őket, milyen terméket szeretnének tőlünk vásárolni

3. Kínálj fel új termékeket és szolgáltatásokat meglévő ügyfeleidnek.

4. Kísérd figyelemmel a közösségi oldalakat és nézd meg, hogy mi érdekli a vevőkörödet a legjobban.

Ha úgy érzed, hogy az inbound marketing területén segítségre szorulsz, akkor ügynökségünk szívesen segít a teljes folyamat során. Elkészítjük számodra a megfelelő landing paget, optimalizáljuk a weboldaladat, hogy képes legyen a teljes folyamat során harcba szállni a potenciális ügyféljelöltekért és természetesen beállítjuk a hírlevélküldő rendszeredet is. Inbound marketing és tartalommarketing a Dog and Pony-tól, lépj velünk kapcsolatba itt!

Szia, Péter vagyok a Dog & Pony reklámügynökség marketing tanácsadója. Ezt a cikket is én írtam és ha stratégiai vagy online kommunikációs kampány miatt fordulsz hozzánk akkor velem fogsz találkozni.

Dog & Pony reklámügynökség: a marketing tanácsadó. Kreatív kommunikációs ügynökség, offline és online marketing tanácsadás vállalkozásoknak. Dog and Pony Kommunikációs Ügynökség Kft - 1114 Budapest, Bartók Béla út 15/D. - Minden jog fenntartva. 2017