Akár webshopod van, akár szolgáltatás portfóliót kínálsz a weboldaladon, akkor szinte biztosan a bevétel növelése az elsődleges célod.
Hogyan érheted el a leghatékonyabban a profit maximalizálását? Ehhez adunk pár tanácsot.
Az információ hatalom – a jó kereső a kulcs hozzá
A sikeres webáruház alapvető eszköze a kiváló belső kereső. Egy dolog eljuttatni a leadet, a potenciális vevőt a webáruházba és egészen más az, hogy előre gondolkodjunk a fejével, mire akar rákeresni. Minél több terméket, szolgáltatást kínál egy oldal, annál biztosabb, hogy egy ponton a látogató az oldal belső keresőjére kattint, hogy megtalálja az őt érdeklő árukat.
A belső keresőnek tehát komoly hatása van a konverzióra és így a bevételedre is – ha jó a kereső, ezek is javulnak, ha nehézkes, hiányos, lassú, akkor pedig elriasztja a vevőket.
Weboldalad, webáruházad optimalizálásához és a kapcsolódó marketinghez bízz meg minket. Több mint tíz éves tapasztalatunk van benne
Első tipp a sikeres webáruházhoz: a kereső elhelyezése
A keresőmezőt egyszerűen megtalálható, szem előtt lévő helyre kell tenni. Ez nem lehet vita kérdése az oldal kialakításánál! Fent középen vagy fent jobbra – de legyen azonnal szembetűnő! A felhasználók garantáltan itt fogják keresni, akár a kapcsolati lehetőséget.
A keresőmező mindig legyen látható, akkor is, ha a látogató éppen a keresési találatokat böngészi. Lehet szűrőket is használni, de az mindig kis számú legyen és jól elkülönülő, máskülönben elriasztjuk a vevők egy részét az információdömpinggel.
Második tipp a sikeres webáruházhoz és szolgáltatási oldalhoz: analitika
Az analitikák alkalmazása nélkülözhetetlen, mert ezekből értheti meg az oldal üzemeltetője, hogy miken érdemes változtatni és hogy az egyes változások milyen hatást váltanak ki.
A jó analitika segít a célközönség elérésében is, hiszen anonim módon, de látható, hogy honnan, milyen eszközzel, milyen gyakorisággal érkeznek a látogatók, melyik oldalon mennyi időt töltenek, miket néznek meg, melyik terméket, szolgáltatást részesítik előnyben, stb.
Az analitika tehát abban segít, hogy megtudd, min kell javítanod a jobb konverzió, és így a nagyobb bevétel érdekében.
Harmadik tanács a sikerhez: kommunikálj!
Ahogy mind türelmetlenebbé válnak az emberek, úgy várják el, hogy a lehető leggyorsabban kapjanak választ a kérdéseikre. Ez olyan jelenség, amit vagy kiszolgálunk vagy elveszítjük őket. Az e-mailezés a messenger korában már túl lassúnak érződik, a telefonos ügyfélszolgálat pedig nem mindig járható út, már csak a költségek miatt is.
A legjobb megoldás a chat, még pontosabban az ügyfélchat. Ezzel szerezhetsz leggyorsabban elhivatott, hűséges ügyfeleket, akikben már a gyors kommunikáció miatt is pozitív(abb) kép fog kialakulni a webáruházadról!